5 jedál, ktorým by ste sa mali na raňajky vyhnúť

Užívateľov profilový obrázok
Matula95
Príspevky: 47
Registrácia: 24 Nov 2019, 23:35

5 jedál, ktorým by ste sa mali na raňajky vyhnúť

Príspevok od užívateľa Matula95 » 21 Apr 2020, 09:58

Veda a raňajky sú často protichodné. Na jednej strane potravinársky priemysel vyrobil raňajky ako najdôležitejšie jedlo dňa, napriek tomu, že jeho preskočenie nemá zlé následky. Na druhú stranu, kvalitné, výdatné raňajky môžu zlepšiť vašu náladu a zabrániť depresii. Vyzerá to, že trik je v tom vedieť ,čo jesť a čo nejesť na raňajky.


1. Máslový toast
15239978-41007660-b1cc5ffdc9053e01eda57fb64dd1190df17c0427-1500-1-1579866606-728-c66f0eb7b7-1583490714.jpg
Na rozdiel od toho, čo si väčšina ľudí myslí, by raňajky nemali byť nevyhnutne beztukové jedlo . Trik spočíva v tom, že ráno nájde ten správny druh tuku. Maslo obsahuje tuk, ktorý pomáha pri spracovaní vitamínov, ale obsahuje tiež veľa nasýtených tukov, ktoré môžu poškodiť srdce a prírastok hmotnosti.

Namiesto toho : Na toast rozprestrite arašidové maslo. Táto štúdia zistila, že arašidy a čisté arašidové maslo vám môžu pomôcť cítiť sa menej hladný počas dňa, pretože zvyšuje produkciu peptidu YY, hormónu, ktorý reguluje hlad, čo z neho robí skvelé raňajky.


2. Cornflakes a musli
15239979-41013760-a1185c1ee55312c9c8e015d1136cfd28a327a244-1500-1-1579866908-728-7f93fdf875-1583490714.jpg
Aj keď je to veľmi praktické, najobľúbenejšie raňajkové cereálie obsahujú obrovské množstvo cukru, ktorý sa neskôr môže stať brušným tukom.

Namiesto toho : Jedzte domácu ovsenú kašu bez obsahu cukru, ktorá obsahuje zdravé množstvo vlákniny a takmer žiadny cukor. Zníženie príjmu cukru v dopoludňajších hodinách vám pomôže vyhnúť sa unavenému pocitu na poludnie .

3. Palacinky a wafle

15239980-41011160-992334d643556986f79262387a69d5c14c435743-1500-1-1579866779-728-8deba82afc-1583490714.jpg
Aj keď je ľahké v zhone brať si to so sebou, väčšina mrazených palaciniek, oblátok a koláčikov obsahuje rafinované sacharidy. To nemusí byť nevyhnutne zlé, v závislosti od vašej stravy, ale vďaka rafinovaným uhľohydrátom sa budete cítiť hladnejší počas dňa. Obsahujú tiež malú až žiadnu vlákninu a veľa tukov, ktoré sú škodlivé pre vaše zdravie.

Namiesto toho : Spravte ich doma a rozhodnite sa pre celozrnnú múku alebo skontrolujte nutričné ​​hodnoty palaciniek s vysokým obsahom vlákniny. Môžete ich tiež jednoducho vymeniť za celozrnný toast.


4.Jogurt s nízkym obsahom tuku

15239981-72258110-453f8955194072fb9179216965c41894933b319b-1500-1-1583296130-728-4e5ceb72dd-1583490714.jpg

Nízkotučný jogurt sa stal široko dostupnou alternatívou na raňajky. Bohužiaľ, často obsahuje veľa cukrov na pridanie chuti a malé množstvo bielkovín. Štúdie tiež ukázali, že plnotučný jogurt skutočne pomáha schudnúť . Ranná konzumácia bielkovín vám môže pomôcť cítiť sa menej hladný počas dňa.

Namiesto toho : Vyberte si plnotučný jogurt bez cukru.


5.Ovocná šťava/ fresh
15239982-42144960-6842ee0eac0d1e1e1f10b9bdaf6d412388b85ab3-1500-1-1580106210-728-5ad33e698a-1583490714.jpg
Väčšina ovocných štiav obsahuje podľa tejto štúdie toľko cukru ako sladené bublinkové nápoje, čo z nich robí jednu z najhorších možností na raňajky všeobecne. Tiež neobsahuje takmer žiadnu vlákninu. Je zaujímavé, že to nie je dôvod, prečo sú to zlé raňajky. Ak nemusíte žuť, môžete sa cítiť menej nasýtení, a preto je dôležité začať deň najlepšie ovocím.

Namiesto toho : Jedzte pravidelne ovocie. Je to vynikajúci spôsob, ako ráno aktivovať váš tráviaci systém a pripraviť ho na vyšší príjem kalórií pri neskorších jedlách.

Zdroj: www.pinterest.com