Potraviny, ktorým sa treba vyhnúť pri vysokom krvnom tlaku

Užívateľov profilový obrázok
skocko999
Príspevky: 202
Registrácia: 03 Jan 2018, 22:31

Potraviny, ktorým sa treba vyhnúť pri vysokom krvnom tlaku

Príspevok od užívateľa skocko999 » 22 Mar 2020, 16:11

V Amerike žije takmer každý tretí dospelý človek s vysokým krvným tlakom. Preto sa v dnešnej dobe stáva čoraz obľúbenejšou témou ,aké diétne odporúčania sú vhodné na zníženie vysokého krvného tlaku.

Čo spôsobuje vysoký krvný tlak?

Zvyčajne nekonzumujeme dostatok zeleniny a ovocia, čo môže mať za následok vysoký príjem sodíka a nízky príjem draslíka, čo môže prispieť k rozvoju vysokého krvného tlaku.


large.jpg

Preto sa pri vysokom krvnom tlaku odporúča strava s nízkym obsahom sodíka a tukov.

Vyhnite sa týmto potravinám:


Nakladaná zelenina

Uhorky majú super nízky obsah kalórií a tukov a tiež vysoký obsah vitamínu K, ktorý pomáha pri zrážaní krvi po poranení, to je skvelé. Sú však naplnené sodíkom, jedna stredná soľ obsahuje viac ako 570 mg sodíka, čo je viac ako 1/3 odporúčanej dennej dávky. Takže ak máte vysoký krvný tlak, obmedzte ich príjem

kyslá kapusta

Kyslá kapusta má niekoľko zdravotných výhod, vrátane poskytovania vitamínu C a K, železa a dobrého množstva vlákniny, a tiež posilňuje imunitný systém, ale mali by ste obmedziť denné množstvo kyslej kapusty alebo zvoliť značky s nižším obsahom sodíka.Kyslá kapusta obsahuje viac ako 460 mg sodíka,čo je 19% vášho odporúčaného denného príjmu.

slanina

Slanina je nielen chutná, ale obsahuje vitamíny B (vitamín B1, B2, B3, B6, B12), vitamín D, ako aj minerály zinok, železo a horčík, ktoré sú nevyhnutné pre pozitívny vývoj zdravého tela. Ale prečo sa ju väčšina ľudí bojí jesť? Keďže má super vysoký obsah sodíka, tri plátky obsahujú približne 270 mg sodíka a 4,5 g tuku, takže je múdre rozhodnutie vyskúšať morčaciu slaninu na zníženie príjmu sodíka namiesto slanej a mastnej bravčovej slaniny.

Plnotučné mlieko

Keď sa snažíte budovať svalovú hmotu, plnotučné mlieko je najlepšou voľbou, poskytuje viac tuku, ako potrebujete, jedna šálka plnotučného mlieka obsahuje 8 gramov tuku. Pokiaľ máte vysokým krvný tlak, skúste použiť 2% alebo ešte lepšie odstredené mlieko, pretože nasýtené tuky, ktoré obsahuje plnotučné mlieko, sú pre vás zlé a môžu viesť k ochoreniu srdca.

šišky

Ľudia majú radi šišky pre svoju sladkú chuť, ale nie sú dobré pre vaše zdravie. Jedna šiška môže poskytnúť viac ako 300 kalórií a 12 gramov tuku, keď sú vyprážané, čo znamená, že máte veľa nasýteného a transmastného tuku, čo môže zvýšiť riziko srdcových chorôb.

Ramen Noodles

Rezance Ramen sú populárne medzi vysokoškolákmi z celého sveta, pretože sú lacné a pohodlné. Nie je to však zdravá voľba, pretože majú nedostatok živín a množstvo nezdravých zložiek. Jedno balenie ramena obsahuje 14 gramov tuku, vrátane 6 gramov nasýtených tukov a 1731 gramov sodíka, čo je viac ako 70% odporúčanej dennej dávky

alkohol

Pitie nadmerného množstva alkoholu môže zvýšiť krvný tlak na nezdravú úroveň a alkohol môže poškodiť steny krvných ciev. U ľudí s vysokým krvným tlakom sa odporúča úplne vysadiť alkohol z denného príjmu

Ak máte vysoký krvný tlak, obmedzte konzumáciu vyššie uvedených potravín a zamerajte sa na potraviny s nízkym obsahom sodíka ,to vám môže naozaj pomôcť.


Niektoré zdravé alternatívy sú :

banány, bohaté na draslík,
korenie neobsahujúce soli,
biele zemiaky
čerstvé ryby
limu bôby bohaté na živiny,
špenát bohatý na železo,
ľanové semienka bohaté na omega-3 mastné kyseliny.



zdroj : https://sk.pinterest.com/
Naposledy upravil/-a skocko999 v 22 Mar 2020, 18:12, upravené celkom 5 krát.